I vores efterhånden mere og mere digitale verden bliver vi hele tiden bombarderet med tilbud og reklamer fra et utal af forskellige firmaer og virksomheder på nettet. Virksomhederne har nemlig fundet ud af at de kan opnå store forbedringer i deres salgstal hvis de reklamerer direkte til de enkelte forbrugere, eksempelvis på de sociale medier. Men i langt de fleste er det ikke nok blot at reklamere for et produkt vha. bannere og billeder på virksomhedernes officielle sider. Vi er som forbrugere blevet forvænte til den store mængde af reklamer vi oplever hver eneste dag, og derfor har vi det med nærmest at automatisk lade vores øjne glide henover de almindelige reklamer, næsten uden overhovedet at ænse hvad der blev reklameret for og hvem afsenderen på reklamen var. Dette har fået virksomhederne til at ændre strategi, og mange af dem er begyndt at komme med nye påfund der kan få reklamerne til at se mere spændende ud og fange vores opmærksomhed. En af de mest effektive er at reklamere via gratis konkurrencer. Samtidigt er gratis konkurrencer også noget du som forbruger kan tage fordel af, og det ses derfor ofte som en win-win-situation for både forbrugere og virksomheder.
Hvilke gratis konkurrencer er der tale om?
Når man snakker om gratis konkurrencer menes der konkurrencer der afholdes af en virksomhed der gerne vil promovere sit produkt. Dette kunne eksempelvis være et par nye sko. Virksomheden slår et billede op på sin side på de sociale medier, og skriver at de udlodder et par sko til en heldig vinder. Det eneste man som forbruger skal gøre for at deltage er at dele billedet på sin væg og skrive en kommentar til billedet med hvilken model eller størrelse man kunne tænke sig. Efter en uge trækkes vinderen, og denne har så muligheden for at hente sine sko i sin lokale forhandler. Denne promoveringsmetode er utroligt populær, da virksomheden hverken beder om telefonnummer, e-mailadresse eller anden personlig information. Ved blot nogle få klik kan forbrugeren deltage i konkurrencen, uden at skulle angive andet end sin skostørrelse. Gratis konkurrencer som denne virker utroligt effektivt, da det faktum at én forbruger deler opslaget gør at mindst 40 andre også ser det, og hvis blot nogle få af disse vælger at deltage, går der ikke længe før rigtig mange forskellige mennesker kender til tilbuddet.
Deltag i så mange gratis konkurrencer som muligt
Som nævnt er det muligt for den enkelte forbruger at tage fordel af de mange gratis konkurrencer på nettet. Ved at deltage i så mange gratis konkurrencer som muligt øger man sine vinderchancer betydeligt, og på denne måde kan man ende med at spare en hel del penge på en masse forskellige produkter i det lange løb. Jo flere gratis konkurrencer du deltager i, jo større chance har du for at vinde, så der er ingen grund til ikke at deltage. Husk på at selv hvis du ikke selv kan bruge produktet, har du muligheden for at spare penge på en gave senere hen hvis du vinder.