Har du nogensinde stødt på ordet SEO? Det er forkortelsen for Search Engine Optimization, og det kan måske være blive en af de vigtigste investeringer, du gør for din virksomhed. En søgeoptimering er med til at gøre din virksomhed og/eller brand endnu synligere for kunden, og derfor er det vigtigt at du investerer i en dygtig og professionel skribent, der vil udarbejde skræddersyede SEO-artikler for dine produkter eller services. Han eller hun ved præcis hvilke nøgleord eller sætninger, som kunden er mest tilbøjelig til at søge efter, og på den måde kan SEO’en tilføje disse ord eller dit produktnavn i SEO-artikler, så kunden bliver præsenteret for dig og din virksomhed, næste gang han benytter sig af en søgemaskine. Der findes mange forskellige søgemaskiner, og de har alle forskellige regler og retningslinjer. Ønsker man for eksempel en Google søgeoptimering, er det en god idé at gå igennem Google’s retningslinjer for annoncer og sponsorerede søgeresultater, så du er helt indforstået med på, hvad denne søgemaskine består af og hvad du kan forvente af den. Men ansætter du en SEO, har denne allerede styr på de generelle regler og de individualiserede retningslinjer for de forskellige søgemaskiner. Jo tidligere du begynder at benytte dig af en SEO desto bedre, for allerede under opbygningen af dit website kan SEOen hjælpe dig med at gøre den så søgevenlig som muligt, og dermed blive mere visuel for en større kundekreds.
Vær ærlig overfor kunderne
En professionel SEO ved hvad der skal til for at dit website får den bedste søgeoptimering. Det handler om at bruge de rigtige nøgleord eller søgeord, således at kunden har en chance for at finde frem til dig, når han eller hun søger efter et emne eller et spørgsmål på en given søgemaskine. På den måde er en søgeoptimering meget værdifuld for både dig og kunden, og det er derfor vigtigt, at du stoler på det firma eller den SEO, der skal udføre dine opgaver. Uprofessionelle SEOer vil benytte for mange søgeord i deres artikler, således at deres SEO-artikler fremstår som spam eller aggressiv markedsføring, og det er hverken du eller kunden interesseret i. Der findes også uærlige tricks, som for eksempel brugen af skygge-domæmer eller at opsætte hemmelige sider med søgeord på websites. Du må altså gerne være kræsen og omhyggelig, når du vælger det firma, der skal søgeoptimere dit website, og når først du har fundet en god SEO, er det umagen værd. En søgeoptimering er relevant både for nye websites ligeså vel som til at forbedre dit nuværende website. Alt andet lige vil det være en god virksomhedsinvestering, og SEOen kan også hjælpe dig med ekspertise i nye kundesegmenter- og markeder, såvel som udvikling af indholdet på dit website og rådgivning omkring alt det tekniske på dit website. Når du har fundet din SEO, som både du og dine eksisterende og nye kunder kan stole på, så har du i den grad skabt værdi for din virksomhed.